Polsko se dostává do přelomové doby, kdy díky zvýšení ekonomické úrovně, dotacím a mnoha dalším faktorům probíhá masivní obnova vozového
parku. Legendární tramvaje Konstal místní výroby jsou tak ve velkém počtu modernizovány či nahrazovány úplně novými tramvajemi.
Vozy Konstal se tak pomalu stávají minulostí a je nejvyšší čas se vydat je zdokumentovat.
Łódź je se svými bezmála 700 000 obyvateli třetí největší polské město, ležící asi 130 kilometrů jihozápadně od Warszawy a je proslulá
svým textilním průmyslem.
My se ovšem budeme věnovat dopravním zajímavostem. Dodnes jsou tu v hojné míře provozovány Konstaly 805Na jak v původním provedení,
tak v několika různých rekonstrukcích. Rozchod kolejí je 1000 mm.
Ovšem zřejmě největší specialitou jsou zdejší příměstské tramvajové linky – 41 (Łódź – Pabianice),
43 (Łódź – Konstantynów Łódźski – Lutomiersk), 45
a 46 (Łódź – Zgierz – Ozorków). Poslední jmenovaná dvojce linek je momentálně mimo provoz kvůli
katastrofálnímu stavu kolejového svršku a není vůbec jasné, zda se někdy dočkají obnovy.