Pohlednice Pražských tramvají... ...od Lipenky

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Pohlednice Pražských tramvají...
...od Lipenky


Na Šumavě lidské ruce umně doplnily krásy stvořené přírodou. | 20.5.2014
Zastávka Čertova stěna. | 20.5.2014
Zastávka Čertova stěna. | 20.5.2014 Zastávka Čertova stěna. | 20.5.2014 Zastávka Čertova stěna. | 20.5.2014 Zastávka Čertova stěna. | 20.5.2014 Zastávka Čertova stěna. | 20.5.2014
Trať u zastávky Čertova stěna. | 20.5.2014
V roce 2011 oslavila sté výročí zahájení provozu Lipenka, tedy železniční trať Rybník - Lipno nad Vltavou, známá také jako Vyššíbrodská elektrická místní dráha.

První návrh na zřízení elektrické dráhy z Vyššího Brodu do dnešní stanice Rybník vzešel od Františka Křižíka, tehdejší žádost byla v roce 1893 ale zamítnuta. Vltavou proteklo mnoho vody a snahy o stavbu dráhy existovaly stále, mohutnému rozvoji papírenské výroby a přeprava výrobků po nevhodných silnicích donutily majitele papírny Vltavský mlýn Arnošta Poráka a opata vyšebrodského kláštera Bruno Pammera k tlaku na příslušné úřady, aby byla stavba železnice povolena.

Stavební práce začaly v roce 1909 a provoz této 22,2 kilometru dlouhé elektrifikované železniční tratě byl zahájen v samém závěru roku 1911, 17. prosince se stejnosměrným napájecím napětím 1280 V, které bylo dáno výkonem elektrárny v Horním Mýtě. V té době šlo o velmi netradiční napětí, podobné lokální tratě rakouských státních drah využívaly napájení mezi 500 až 800 V.

V roce 1951 začala stavba lipenské přehrady a v roce 1955 došlo k přeložení koncové stanice Lipno z pravého vltavského břehu a v km 22 byla na levém břehu vybudována nová stanice. Trať pokračuje ještě dále o dalších cca 185 kusou kolejí do areálu vodní elektrárny.

V průběhu let prošla trať dvojicí změn napájecího systému, kdy v roce 1955 bylo původní napětí zvýšeno na 1500 V. V roce 2003 byla zahájena kompletní rekonstrukce napájecího systému, související s další etapou elektrizace tratě Horní Dvořiště - České Budějovice. Součástí byla i přestavba Lipenky na napájení 25 kV / 50 Hz.

Trať u zastávky Čertova stěna. | 20.5.2014
Zastávka Čertova stěna. | 20.5.2014 Zastávka Čertova stěna. | 20.5.2014
Osobní vlak vedený elektrickou lokomotivou 210 045-1 u zastávky Čertova stěna. | 20.5.2014 Osobní vlak vedený elektrickou lokomotivou 210 045-1 u zastávky Čertova stěna. | 20.5.2014
Osobní vlak vedený elektrickou lokomotivou 210 045-1 u zastávky Čertova stěna. | 20.5.2014 Osobní vlak vedený elektrickou lokomotivou 210 045-1 u zastávky Čertova stěna. | 20.5.2014
Osobní vlak v zastávce Čertova stěna. | 20.5.2014 Osobní vlak v zastávce Čertova stěna. | 20.5.2014
Skvostný klášter ve Vyšším Brodě. | 20.5.2014
Skvostný klášter ve Vyšším Brodě. | 20.5.2014 Nádraží Vyšší Brod klášter. | 20.5.2014 Nádraží Vyšší Brod klášter. | 20.5.2014 Nádraží Vyšší Brod klášter. | 20.5.2014 Nádraží Vyšší Brod klášter. | 20.5.2014
Nádraží Vyšší Brod klášter. | 20.5.2014 Osobní vlak vedený elektrickou lokomotivou 210 045-1 vjíždí do stanice Vyšší Brod klášter. | 20.5.2014 Osobní vlak vedený elektrickou lokomotivou 210 045-1 vjíždí do stanice Vyšší Brod klášter. | 20.5.2014 Osobní vlak vedený elektrickou lokomotivou 210 045-1 na nádraží Vyšší Brod klášter. | 20.5.2014 Osobní vlak vedený elektrickou lokomotivou 210 045-1 na nádraží v Lipně. | 20.5.2014
Osobní vlak vedený elektrickou lokomotivou 210 045-1 na nádraží v Lipně. | 20.5.2014
Aby mohl osobní vlak vyrazit z Lipna na zpáteční cestu, musí elektrická lokomotiva 210 045-1 odpojit vagóny a po druhé koleji je objet a připojit se z druhé strany. | 20.5.2014 Aby mohl osobní vlak vyrazit z Lipna na zpáteční cestu, musí elektrická lokomotiva 210 045-1 odpojit vagóny a po druhé koleji je objet a připojit se z druhé strany. | 20.5.2014 Aby mohl osobní vlak vyrazit z Lipna na zpáteční cestu, musí elektrická lokomotiva 210 045-1 odpojit vagóny a po druhé koleji je objet a připojit se z druhé strany. | 20.5.2014 Aby mohl osobní vlak vyrazit z Lipna na zpáteční cestu, musí elektrická lokomotiva 210 045-1 odpojit vagóny a po druhé koleji je objet a připojit se z druhé strany. | 20.5.2014 Aby mohl osobní vlak vyrazit z Lipna na zpáteční cestu, musí elektrická lokomotiva 210 045-1 odpojit vagóny a po druhé koleji je objet a připojit se z druhé strany. | 20.5.2014
Aby mohl osobní vlak vyrazit z Lipna na zpáteční cestu, musí elektrická lokomotiva 210 045-1 odpojit vagóny a po druhé koleji je objet a připojit se z druhé strany. | 20.5.2014 Aby mohl osobní vlak vyrazit z Lipna na zpáteční cestu, musí elektrická lokomotiva 210 045-1 odpojit vagóny a po druhé koleji je objet a připojit se z druhé strany. | 20.5.2014 Aby mohl osobní vlak vyrazit z Lipna na zpáteční cestu, musí elektrická lokomotiva 210 045-1 odpojit vagóny a po druhé koleji je objet a připojit se z druhé strany. | 20.5.2014 Aby mohl osobní vlak vyrazit z Lipna na zpáteční cestu, musí elektrická lokomotiva 210 045-1 odpojit vagóny a po druhé koleji je objet a připojit se z druhé strany. | 20.5.2014 Aby mohl osobní vlak vyrazit z Lipna na zpáteční cestu, musí elektrická lokomotiva 210 045-1 odpojit vagóny a po druhé koleji je objet a připojit se z druhé strany. | 20.5.2014
Lokomotiva přepojena a osobní vlak je v čele s elektrickou lokomotivou 210 045-1 připraven k cestě zpět. | 20.5.2014
Lokomotiva přepojena a osobní vlak je v čele s elektrickou lokomotivou 210 045-1 připraven k cestě zpět. | 20.5.2014 Lokomotiva přepojena a osobní vlak je v čele s elektrickou lokomotivou 210 045-1 připraven k cestě zpět. | 20.5.2014 Lokomotiva přepojena a osobní vlak je v čele s elektrickou lokomotivou 210 045-1 připraven k cestě zpět. | 20.5.2014 Lokomotiva přepojena a osobní vlak je v čele s elektrickou lokomotivou 210 045-1 připraven k cestě zpět. | 20.5.2014 Osobní vlak opouští Lipno. | 20.5.2014
Koncová stanice Lipno. | 20.5.2014 Koncová stanice Lipno. | 20.5.2014 Koncová stanice Lipno. | 20.5.2014 Koncová stanice Lipno. | 20.5.2014 Koncová stanice Lipno. | 20.5.2014
Koncová stanice Lipno. | 20.5.2014 Koncová stanice Lipno. | 20.5.2014 Koncová stanice Lipno. | 20.5.2014 Koncová stanice Lipno. | 20.5.2014 Vlečka do areálu elektrárny. | 20.5.2014

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024