Pohlednice Pražských tramvají......od lanovky Pancíř

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Pohlednice Pražských tramvají...
...od lanovky Pancíř


Pěkně přes celou silnici zavěšený poutač Vás navede k dolní stanici lanové dráhy na Pancíř. | 12.7.2013
Celkový pohled na dolní stanici lanové dráhy. | 12.7.2013
Celkový pohled na dolní stanici lanové dráhy. | 12.7.2013 Celkový pohled na dolní stanici lanové dráhy. | 12.7.2013 Celkový pohled na dolní stanici lanové dráhy. | 12.7.2013 Celkový pohled na dolní stanici lanové dráhy. | 12.7.2013 Uzavřené přístupové schodiště... | 12.7.2013
...nepoužitelná poštovní schránka. | 12.7.2013 Přístup k dolní stanici lanové dráhy. | 12.7.2013 Přístup k dolní stanici lanové dráhy. | 12.7.2013 V letním období se prodejní okénka pokladny nevyužívají. | 12.7.2013 Dolní stanice lanové dráhy. | 12.7.2013
Napínací systém v dolní stanici. | 10.7.2013 Napínací systém dolní části lanové dráhy. | 12.7.2013 Napínací závaží. | 12.7.2013 Kladky napínacího systému v dolní stanici. | 12.7.2013 Napínací systém v dolní stanici. | 10.7.2013
Napínací systém v dolní stanici. | 10.7.2013 Napínací systém v dolní stanici. | 10.7.2013 Napínací systém v dolní stanici. | 10.7.2013 Napínací systém v dolní stanici společně s vratným lanáčem. | 10.7.2013 Dolní stanice lanové dráhy. | 12.7.2013
Dolní stanice s napínacím systémem a tlačnou podpěrou číslo 1. | 10.7.2013
Nad městem Železná Ruda se ve výšce 1214 m.n.m. nachází vrcholek hory Pancíř, který odedávna láká turisty nádherným výhledem do okolí. Již od roku 1923 se Klub československých turistů snažil na vrcholu vybudovat turistickou chatu s rozhlednou. Po letech pouhých slov a nerealizovaných projektů se chata dočkala výstavby za pouhých pět měsíců a slavnostně otevřena byla 28. září 1928.

Od špičáckého nádraží k chatě však návštěvníky čekal pořádný výšlap a tak není divu, že se již v polovině 30. let 20. století uvažovalo o výstavbě lanové dráhy. Na jaře roku 1936 byl firmou František Wiesner z Chrudimi vypracován dokonce její předběžný projekt v podobě kabinové lanovky. Byly zvažovány dvě varianty trasování (od nádraží Špičák nebo od severního portálu železničního tunelu), teoreticky byla zvažována i varianta lanovky přímo ze Železné Rudy. Wiesnerova strojírna měla již za sebou stavbu kabinové lanovky na Černou horu v Krkonoších a Ještěd nad Libercem. Zároveň se rozbíhaly práce na stavbě lanovky na Lomnický štít. Projekt však zamířil do ztracena.

Uplynuly však další tři desetiletí, než byl v roce 1963 vypracován projekt dvouúsekové jednosedačkové lanové dráhy, tedy podobné koncepce jako původní lanové dráhy na Sněžku. V roce 1964 byly zahájeny stavební práce, samotná lanová dráha byla vyrobena v roce 1967 národním podnikem Transporta Chrudim, tedy znárodněnou firmou Františka Wiesnera z Chrudimi, jež stála u projektu lanovky předválečné. Zkušební provoz lanová dráha zahájila na konci roku 1970, pravidelný pak v roce následujícím. Podobně jako v případě jiných lanovek i u této došlo velmi brzy po zahájení provozu (mezi lety 1974 – 1979) k její rekonstrukci.

Oba úseky lanové dráhy na Pancíř (Špičák – Hofmanova bouda a Hofmanova bouda – Pancíř) mají pohon umístěný ve střední stanici. Pokud bychom se podívali do průkazu způsobilosti lanové dráhy, zjistili bychom, že jde o „osobní visutou jednolanovou dráhu oběžného systému s pevným uchycením jednomístných sedaček typu SLF-1“.

Ve spodním úseku se nachází 18 podpěr z většiny nosných, pouze podpěry č.1 a 5 jsou tlačné. Šikmá (skutečná) délka tohoto úseku je 1483 metrů. V tomto úseku je zavěšeno 134 jednosedaček, jízdní doba činí 12,5 minuty.

V horním úseku je podpěr celkem 17, s tím že pouze ta první je tlačná, ostatní jsou nosné. Podpěry č.1 a 2 jsou navíc dvojpodpěry. Šikmá (skutečná) délka činí 1256 metrů. Na laně je zavěšeno 114 jednosedaček, jízdní doba činí 10,5 minuty.

Dolní stanice lanové dráhy s tlačnou podpěrou č.1 je umístěna na vysoké podezdívce. | 10.7.2013
Tlačná podpěra č.1 dolního úseku lanové dráhy. | 12.7.2013 Tlačná podpěra č.1 dolního úseku lanové dráhy. | 12.7.2013
Tlačná podpěra č.1 dolního úseku lanové dráhy. | 10.7.2013 Tlačná podpěra č.1 dolního úseku lanové dráhy. | 12.7.2013
Tlačná podpěra č.1 a nosná podpěra č.2 dolního úseku lanové dráhy. | 12.7.2013 Kladková baterie tlačné podpěry č.1. | 12.7.2013
Celkový pohled na dolní stanici lanové dráhy s tlačnou podpěrou č.1. | 12.7.2013 Lanová dráha přepravuje i jízdní kola. | 10.7.2013
Podpěra č.4 dolního úseku má jako jediná v této části upevněnou montážní nástavbu. | 12.7.2013 Podpěra č.4 dolního úseku má jako jediná v této části upevněnou montážní nástavbu. | 12.7.2013
Nosná podpěra dolního úseku. | 12.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013
Dolní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013 Sedačky spodního úseku lanové dráhy. | 12.7.2013
Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013
Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013
Dolní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013
Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 12.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013
Mezi podpěrami číslo 16 a 17 překračuje lanová dráha komunikaci . | 12.7.2013
Dolní úsek lanové dráhy u podpěry číslo 16. | 10.7.2013 Dolní úsek lanové dráhy u mezistanice. | 10.7.2013 Mezistanice Hofmanova Bouda s podpěrou číslo 18. | 10.7.2013 Podpěra č.18 s větroměrem u mezistanice Hofmanova Bouda. | 12.7.2013 Podpěra č.18 s větroměrem u mezistanice Hofmanova Bouda. | 12.7.2013
Portál mezistanice spodní části lanové dráhy. | 12.7.2013 Pohonný blok spodního úseku v mezistanici. | 12.7.2013 Mezistanice Hofmanova Bouda. | 12.7.2013 Mezistanice Hofmanova Bouda s poslední podpěrou dolního úseku č.18. | 12.7.2013 Mezistanice Hofmanova Bouda s poslední podpěrou dolního úseku č.18. | 12.7.2013
Mezistanice Hofmanova Bouda. | 10.7.2013 Mezistanice Hofmanova Bouda. | 12.7.2013 Průchod mezi stanicemi horního a dolního úseku je možný nejen vně budovy mezistanice, ale i jejím středem. | 12.7.2013 Výfuk :-). | 12.7.2013
Pohonný blok horního úseku v mezistanici. | 12.7.2013 Nákladní plošiny se na lano zavěšují v případě potřeby. | 12.7.2013 Náhradní kladky. | 12.7.2013 Poháněcí lanáč horního úseku lanové dráhy. | 12.7.2013 Sedačka uchycená na laně, jenž je zavěšeno na kladkách portálu dolní stanice horního úseku lanové dráhy. | 12.7.2013
Tlačná dvojpodpěra číslo 1 horního úseku lanové dráhy. | 12.7.2013
Tlačná dvojpodpěra číslo 1 následovaná nosnou dvojpodpěrou číslo 2 horního úseku lanové dráhy. | 12.7.2013 Hlavy dvojpodpěr číslo 1 a 2 horního úseku lanové dráhy. | 12.7.2013 Mezistanice Hofmanova Bouda s tlačnou dvoupodpěrou číslo 1 horního úseku. | 12.7.2013 Nosná dvojpodpěra číslo 2 a tlačná dvoupodpěra číslo 1 horního úseku lanové dráhy. | 10.7.2013 Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013
Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013 Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013 Chata Pancíř na vrcholu Pancíře. | 10.7.2013 Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013 Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013
Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013 Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013 Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013 Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013 Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013
Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013
Čtyřkladková hlava jedné z nosných podpěr horního úseku lanové dráhy. | 10.7.2013 Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013 Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013 Sedačka. | 10.7.2013 Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013
Horní stanice lanové dráhy se nachází v těsné blízkosti chaty Pancíř. | 10.7.2013
Horní úsek lanové dráhy. | 10.7.2013 Chata Pancíř. | 10.7.2013 Tak kudy k pokladně? | 10.7.2013 Horní stanice lanové dráhy. | 10.7.2013 Celkový pohled na horní stanici lanové dráhy. | 10.7.2013
Poslední jízda v 15:45! | 10.7.2013 Napínací systém horního úseku lanové dráhy. | 10.7.2013 Napínací systém horního úseku lanové dráhy. | 10.7.2013 Kladky napínacího systému horního úseku lanové dráhy. | 10.7.2013 Napínací závaží horního úseku lanové dráhy. | 10.7.2013
K pěkné lanové dráze patří pohledná a milá obsluha! | 10.7.2013 Vratný lanáč horní stanice horního úseku. | 10.7.2013 Kladky v horní stanici horního úseku lanové dráhy. | 10.7.2013 Kladky v horní stanici horního úseku lanové dráhy. | 10.7.2013 Opěra č.17 v horní stanici horního úseku. | 10.7.2013
Celkový pohled na horní stanici s napínacím systémem. | 10.7.2013

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024