V letech 1965 - 1969 bylo v
Ústředních dílnách Rustonka rekonstruováno celkem osm již vyřazených osobních vlečných vozů
na plošinové nákladní vozy pro účely jednotlivých vozoven.
Přestavbou tak postupně prošly vozy ev.č.913, 956, 1105, 1084, 1120, 1205, 1034, v roce 1976 navíc ještě vůz ev.č.1174. Přečíslovány byly na nová ev.č. 4541 - 4549. Přestavba spočívala
v odebrání skříně vozu, z níž byla zachována pouze čela zhruba do úrovně pod okny, bočnice byly nahrazeny nízkými odebíratelnými. Specialitou se stal vůz ev.č. 4548 vozovny
Motol,
na němž byl vystavěný zásobník pro převoz písku. V praxi vše probíhalo tak, že se vůz vytáhl na dvůr vozovny
Motol, písek se složil z přistaveného nákladního automobilu, a na
nákladním vlečňáku se zatáhl do lodě, kde se opět přeložil do zásobních beden...
V roce 1986 byl vyřazen vůz ev.č.4547, v roce 1987 jej následovaly vozy ev.č.4541 a 4545. Ostatní byly odstaveny a sloužily pouze v areálu jednotlivých vozoven. Jsou ponechány jako zásobárna náhradních
dílů pro ostatní historické vozy. Tak v roce 2001 i vůz ev.č.4548 opustil areál vozovny Motol a přesunul se do vozovny Střešovice.
Fotografie: © Pražské tramvaje