Tramvajovou a autobusovou dopravu v Poznani zajišťuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu (zkráceně MPK Poznań).
Tramvajové vozy v roce 2012 vyjížděly ze 3 vozoven – Głogowska, Madalińskiego a Forteczna. K dispozici měl MPK Poznań i odstavnou
plochu u zastávky Budziszyńskiej. Tramvajové tratě jsou běžného rozchodu 1435 mm tvořeny žlábkovými i bezžlábkovými kolejnicemi.
Kromě běžných městských tratí je v provozu i tramvajová rychlodráha - tzv. PST (Poznański Szybki Tramwaj) do Osiedle Sobieskiego.
Vysokopodlažní tramvaje
Nejpočetnějším tramvajovým typem ve městě jsou vozy Konstal 105Na (cca 200 kusů včetně upravených vozů bez kabiny řidiče). Vozy
jsou vybaveny odporovou výzbrojí a provozovány výhradně v ustálených soupravách dvou vozů. V letech 2008 – 2009 bylo několik vozů
Konstal 105Na modernizováno firmou Modertrans Poznań. Rekonstrukce s názvem Modetrans Moderus Alfa zahrnuje modernizaci interiéru,
pracoviště řidiče i omlazení zevnějšku vozů s dosazením lepených skel a nových čel. Původní vůz Konstal 105Na připomíná především
ponechaná odporová regulace. Takových vozů vlastní MPK Poznań celkem 36 kusů. Další čtyři vozy byly rekonstruovány s použitím
asynchronní elektrické výzbroje.
Co do početnosti druhým typem jsou vozy Düewag GT8, kterých MPK Poznań vlastní cca 50. Vozy byly postupně odkupovány z Německa
od devadesátých let. Vozy Düewag GT8 jsou provozovány v různých modifikacích. Vždy se jedná o vysokopodlažní tříčlánkové vozidlo
se čtyřmi otočnými podvozky. Po městě se pohybují vozy s i bez dveří na prostředním článku. Vozy s označením GT8S svým interiérem
připomínají spíše příměstské vlakové jednotky. Verze GT8ZR jsou vozy obousměrné. Jedná se o jediné obousměrné vozy ve městě a slouží
především v případě výluk.
Nízkopodlažní tramvaje
V roce 2012 byly ukončeny dodávky 46 nových stoprocentně nízkopodlažních vozů Solaris Tramino S105P, které společně s prototypem
Solaris Tramino S100 výrazně omladily vozový park. Jedná se nyní o nejpočetnější typ nízkopodlažního vozidla ve městě. Vozy jsou
pětičlánkové s pevnými podvozky pod lichými články. Dva krajní podvozky jsou hnací, střední běžný. Vozy jsou vybaveny klimatizací,
diodovým osvětlením, digitálním informačním systémem a automatem na jízdenky. Dodávka pro Poznań byla pro firmu Solaris vůbec první
dodávkou tramvajových vozů.
V letech 2003 – 2004 bylo do Poznaně dodáno 14 vozů Siemens Combino. Vozy jsou stejné koncepce jako vozy Solaris Tramino S105P.
Vozy Siemens Combino však postrádají klimatizaci salónu.
V roce 2012 pokračovaly dodávky nových vozů Modertrans Moderus Beta. Tramvaj se skládá ze tří článků, z nichž prostřední
je nízkopodlažní. Design je stejný jako u vozů Modertrans Moderus Alfa. Vozy jsou vybaveny asynchronní elektrickou výzbrojí
a výklopnými dveřmi. V roce 2012 jezdilo ve městě celkem 12 vozů.
V letech 1997 – 1998 bylo dodáno celkem 10 tříčlánkových částečně nízkopodlažních vozů RT6N1 především pro provoz na tramvajové
rychlodráze PST. Od českých se odlišují především stropními větracími klapkami a jiným rozložením jednotlivých výškových úrovní
podlahy za zadním podvozkem. V roce 2011 byl původní pražský vůz RT6N1 ev.č.9102 rekonstruován na typ MF06AC RT6N1
ve firmě Modertrans. Rekonstruovaný vůz prošel omlazením interiéru i exteriéru. Dosazena byla taktéž asynchronní elektrická
výzbroj ENIKA. Celkem bylo v roce 2012 tedy v provozu 9 vozů RT6N1 a jeden vůz typu RT6-MF06AC.